مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 12:002022-01-08اقتصادي

55 رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: 55 رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است و شهر زنجان به عنوان یکی از شهرهای مهم کشور در زمینه صنایع دستی فلزی مطرح است.

- ، امیر ارجمند ظهر شنبه در آیین بزرگداشت چاقوی زنجان در سالن اجتماعات انجمن مهرانه، با بیان اینکه زنجان جزو استانهای مطرح در کشور در زمینه تولید صنایع دستی فلزی است، در تولید صنایع فلزی رتبه سوم رو در تولید مس نیز جایگاه اول کشوری را به خود اختصاص داده و در سال 98 نیز شاهد ثبت جهانی ملیله زنجان به عنوان شهر جهانی بودیم، گفت: طی دو سال اخیر به واسطه معرفی چاقوی زنجان در فضای مجازی، این صنعت جهش قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد برگزاری اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان هستیم، اظهار داشت: این آیین مقدمه ای برای معرفی روز ملی چاقوی زنجان بوده و مقرر شده است از این پس روز 16 دی ماه هر سال شاهد برگزاری این مراسم و نیز تجلیل از فعالان این عرصه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان در سایر حوزه های صنایع دستی نیز سرآمد است، گفت: امروز در 55 رشته صنایع دستی، هنرمندان زنجانی مشغول فعالیت هستند.

ارجمند از توسعه خوشه ای چاقوی زنجان به عنوان یکی از اقدامات ارزشمند شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان یاد کرد و گفت: هنر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

55 رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است

55 رشته صنایع دستی در استان زنجان فعال است